Гърция замесена в сепаратизма на ПОМАК

"Институт „Помак” е подал сигнали срещу проф. Николай Овчаров, Дружба „Родина”, вероятно ще подаде такъв и срещу Божидар Димитров". Това каза днес на пресконференция археологът проф. Николай Овчаров.„В 11.00 часа вчера бях в СДВР, където дадох показания, по отношение на сигнала на Европейски институт „Помак”. Аз съм обвинен като физическо лице; обвинения има и срещу Дружба „Родина”, която е обвинена като организация (на пресконференцията бяха и Димитър Димитров, и Стоян Райчевски от Дружба „Родина”, които поканих, за да се изкажат). Вероятно потърпевш ще бъде и проф. Божидар Димитров, който много се разсърди, че срещу него все още няма сигнал, но вероятно се очаква и срещу него”, каза проф. Николай Овчаров.На пресконференцията археологът посочи, че ще представи информация за Ефрем Моллов, като побърза да уточни, че ще бъдат обявени и нови доказателства, които го уличават в сепаратизъм."Ефрем Моллов се появи доста по-отдавна, но в София не беше известен; беше известен в Родопите. Вече не може да мълчим, на неговите тези трябва да бъде отговорено. Повече няма да участвам в диспути с него; оттук-нататък аз повече на една маса с него няма да сядам", изтъкна проф. Николай Овчаров."Кой е Ефрем Моллов? Той е лицето, който познавате от т.нар. Европейски институт „Помак” – регистриран по Закона за сдруженията. Това е НПО, всеки може да регистрира такава организация – не се стряскайте от това страхотно наименование. Кой е той – Ефрем Моллов? Пчеларска фирма "Моллов", чиято реклама съм извадил от интернет, пише, че е на Елин Моллов и неговият син – Ефрем Моллов. Той има висше образование, работи като учител в Смолян, но през 2009 година е бил освободен от работа, след което се заема с политика. На последните парламентарни избори неговото участие е в една формация ГОРД, доста е странно в една националистическа формация да участва човек с явно сепаратистки тенденции. Събира около 650 гласа, виждал съм извадките – има по един – два гласа в селата. Директор е на Институт „ПОМАК” и претендент за лидер на ПП „Помак”, която преди няколко дни направи втори опит за учредително събрание в Пловдив, събра 37 души, от които половината бяха цигани – копанари, а помаците бяха много малко", каза проф. Овчаров. Вторият човек в Институт "Помак" - Васил Войнов - е характерен пример за прояви на сепаратизъм. Овчаров уточни, че председателят на институт "Помак" се пази много внимателно от сепаратизма, но някои от неговите съратници често се издават. Особено характерен е примерът с финансовия директор на Институт „Помак”, Васил Войнов, бивш заместник-министър по социалната политика преди няколко години, председател на Инициативния комитет „Върнете земята на Црънча”, който се бори за връщане на хиляда декара земя, объркана чрез бюрократични спънки, на местните хора в Црънча, които хора са с българомюсюлмански произход.

"Това е вторият човек в Институт „Помак”, който заявява в свои писма: „Кореспондираме с посолството на Гърция и готвим материали за внасяне в ЕС, защото това е умишлен акт от страна на държавата, икономически геноцид. Искат да обезлюдят Родопите, защото знаят, че там живеят 70 на сто помаци, искат да ги направят християни…”.

Същият инициативен комитет пише писмо до посланика на Гърция: „У нас, на почит са далавераджиите, затова искаме да минем административно към съседната държава... Искаме специална процедура за прехвърляне на граничните села Црънча и Бръщен към Гърция..." Това е писмо до посланика на Гърция - обясни проф. Овчаров. За пример даде и "други неграмотни хора", които директно агитират съселяните си от Црънча с думите – „не вярваме вече в България, затова искаме да идем към Гърция”.

"Ефрем Моллов създава пунктове за разграничение на българския народ – българи християни се различават от българи мюсюлмани. Обвиненията срещу мен са две: че съм ги нарекъл сепаратисти и, че съм го нарекъл българомохамедани. За това - сепаратист ли е Моллов, разделям обвиненията в сепаратизъм в две насоки: идеологически сепаратизъм и конкретни действия", изтъкна ученият.

"Идеологическият сепаратизъм е много труден за хващане, но все пак: от една страна, Моллов създава пунктове за разграничение на българския народ – българи християни се различават от българи мюсюлмани. Християните са предатели на българщината, другите са носители на древните идеи. В книгата си той казва, че религията е суфизъм, което е вариант на исляма. Програмата на Европейски институт „Помак” е публикувана в интернет; там пише: „Ние заявихме, че не сме християни, а сме мюсюлмани, които изповядват т.нар. мек ислям, традиционен. Ние сме първите мюсюлмани в Европа, още от девети век…”, припомни професор Овчаров.

"Моллов е предпазлив, но все пак се издава отвреме-навреме. За пример, две интервюта, едното, е с Красимир Каракачанов. Той репликира Каракачанов с думите: „Ние, българите, като граждани на България, не сме единна нация, а сбор от етноси”. Той дори цитира Христо Ботев, който казвал, нещо в този смисъл, което на мен не ми е познато, и казва – четете си вашия Ботев и не ми говорете, че няма помаци. И продължава: Ще поканя всички етноси на масата, за да изградят нов модел… Друго интервю, при Кеворкян, от 1 декември 2013 г. казва: „Смятаме, че ние, помаците, сме отделен етнос и нация; потомци на тракийци, на персийци, на богомили, на първите мюсюлмани, на всички, които са били против християнството… Ние сме многомилионна общност, която се намира в шест държави, имаме език, който българите не разбират – това е родопският диалект. Да, не ги разбираме много често, по простата причина, че ние говорим модерен език", обясни проф. Николай Овчаров.

Източник: http://pressadaily.bg

Видеа по темата

Facebook коментари

Коментари в сайта

Случаен виц

Последни новини