По-рано днес, закупената в началото на годината компания за музикално разпространение от Jay-Z - Tidal, представи новия си продукт.
Компанията разпространи декларация, подкрепена от Дафт Пънк, Мадона, Ники Минаж, Кейн Уест и Крис Мартин от Кодплей, в която се казва, че че те като артисти се обединяват срещу други услуги за разпространение на музика и вземат нещата в свои ръце.
Всеки един от изпълнителите излезе на сцената и подписа декларацията. Алиша Кийс разпалено обясни, че групата изпълнители ожесточено се бори с "технологичните компании"
Тя и останлите вярват, че тези компании са ги превърнали в стока, вместо в артисти.
"Лесно е да се продположи, че под "технологични компании" се има предвид такива от рода на Spotify, която напоследък се прости с музиката на Тейлър Суифт, заради плановете и за собствено разпространение и попадна под обстрела на други изпълнители, заради ниското заплащане", казва специалистът Оуен Уилямс.
Развитието на днешните събития според него е оставило впечатлението, че творците имат сериозни проблеми със сегашните разпространители на музика, но че властта е на път да се смени изцяло.
Уилямс цитира думите на Кийс, според която потребителите вероятно се интересуват от това кой разпространява музиката, която слушат, защото знаят, че интересите на изпълнителите са накърнени.
"Подобен род изявления не са нещо ново. Творците се оплакват откак се помня", казва Уилямс.
"Но дали те наистина са били оставени отвън на студено ? Сегашният климат може и да е враждебен към творците, но едва ли това им е пропречило да си осигурят солидни приходи", добавя той
Според специалиста компании като Spotify са помогнали на мнозина да се превърнат в истински артисти, като са им осигурили публика, която в миналото е била труднодостъпна, а са помогнали и за увеличението на продажата на билети, благодарение на хората, които слушат стриймовете.
Уилямс казва, че проблемът едва ли е в това, че компании като Spotify и Pandora вредят на музикантите, а по-скоро че техниките за разпространение, които използват напълно обръщат властта в музикалната индустрия.
"Смяната на фокуса от тези мега известни артисти, работещи с мега известни лейбъли към по-младите и независими банди и усилията те да достигнат до повече хора с по-малко пречки - това е, което разстройва тези мега известни артисти, но то също представя и промяната в начина, по който хората печелят пари и слава в този век", казва Уилямс.
Сега според него е по-лесно да се получи достъп до музикално и друго съдържание, а тези, които най-шумно се оплакват изглежа са тези, успели да натрупат доста пари.
Уилямс заявява, че уважава музиканти като Тейлър Суифт, заели позиция срещу свободното разпространение на музика, но подчертава, че твърденията че сегашната система за разпространение на музика работи срещу изпълнителите, е наивна.
Според него все още е неясно как Tidal ще направи разпространението по-приемливо в сравнение с Spotify, за същата цена от 9,99 долара на месец.
"Tidal може и да е първата компания за разпространение на музика, собственост на изпълнители, но предстои да видим дали потребителите ще обърнат внимание на това или ще продължат да се възползват от услугите на тези с най-богатия каталог и лесен за използване интерфайс", заключава Уилямс.