Може и да са били първата момчешка група в света, но Бийтълс със сигурност са имали повече контрол върху съдбата си отколкото One Direction биха могли да си мечтаят.
Легендарната четворка е отменила планиран запис в известното студио Stax през 1966, защото не искала да бъде експлоатирана, разкрива неизвестно досега писмо от Джордж Харисън.
Тихият Бийтълс пише, че при самото споменаване на думата "Бийтълс" хората замесени в сделката полудявали за пари.
И въпреки, че всички от групата "биха предпочели да продължат със записа", решили да не го правят, за да не бъдат излъгани.
Харисън не разкрива какви са били допълнителните изисквания, но писмото ясно дава да се разбере, че те са имали повече контрол върху делата си отколкото много от сегашните момчешки банди.
Писмото ще изненада почитателите на Бийтълс, които досега вероятно са живели с убеждението, че дългогодишния продуцент Джордж Мартин е бил единствения човек, с когото групата е работила до разпадането си през 1970 г.
Оказва се, че те сериозно са обмисляли да работят с Джим Стюарт от Stax в Мемфис, по време на записите на `Revolver`.
Резултатите от тази съвместна работа биха били завладяващи, тъй като Стюарт е правил хитове за изпълнители като Отис Редниг.
Писмото написано саморъчно е изпратено на 7 май 1966 от Харисън до DJ Paul Drew от Атланта, в него бийтълсът благодари за изпратните записи.
В края му Харисън пише: "П.П. Чули че едва не записахме с Джим Стюарт в Мемфис. Много искахме да се случи, но прекалено много хора полудяха с идеите си за пари при споменаването на думата Бийтълс и всичко пропадна !"
Миналата седмица писмото беше продадено на търговеца на колекционерски предмети от Лос Анжелис Джеф Голд за 13 000 паунда.
Той споделя, че останал много учуден при споменаването на студиото Stax и казва, че това е голямо разкритие.
В писмото Харисън дава подробности и за работата по новия им тогава албум Revolver и плановете на Capitol Records за пускането на американския пазар на албума им Yesterday and Today.
Харисън пише: "Новият ни албум трябва да излезне през октомври. Но чух, че Capitol искат да направят междинен албум с неизползвани парчета от Rubber Soul, няколко стари сингъла и 2-3 нови песни. Всеки момент ще тръгвам към студиото, веднага след като Джон и Ринго пристигнат. "
Според Голд писмото доказва, че широко разпространеното мнение, че Capitol са можели да правят каквото си искат със записите на Бийтълс не отговаря на истината и това го изненадва.