Oколо 6 години след като бе обявен този съвместен проект на Стивън Спилбърг и Том Ханкс, посветен на Втората световна война, той най-накрая има шанс да бъде осъществен, но с малко по-различен ресурс. Тази промяна е неизбежно следствие от промяната в „пейзажа” на телевизионната реалност – ако преди години имаше няколко канала, които обръщаха специално внимание на оригиналната си продукция и влагаха средства и усилия за усъвършенстването на историите и привличането на важни автори със специфичен почерк, то в края на второто десетилетие от XXI век всичко това е абсолютно задължително условие за оцеляването на всяка платформа, предлагаща ангажимент на зрителите към малкия екран – бил той телевизионен, компютърен или телефонен, вече е наистина без значение…
Наистина, „Band of Brothers” и „The Pacific” са продукции на НВО, ала предстоящата среща с „Masters of the Air” ще се окаже привилегия на Apple TV+, като реализацията на поредицата е дело на Amblin Television (собственост на Спилбърг) и Playtone production (компанията на Том Ханкс и Гари Гьоцман). В основата на сюжета е книгата „Masters of the Air: America’s Bomber Boys Who Fought the Air War Against Nazi Germany” на Доналд Л. Милър, публикувана през 2007 година. Историята проследява легендарните „Mighty Eighth” военновъздушни сили, които – според официалния синопсис на книгата – са загубили повече войници от Морската пехота. За екипажите на американските бомбардировачи във Великобритания войната изглежда по доста по-различен начин в сравнение с реалността в окопите – при тях са се редували периоди на спокойствие, в комбинация с бира и танци по местните барове, последвани от неописуем ужас. Според военната статистика през 1943 шансът им за оцеляване е бил 1 към 5…
Говори се, че сценарист на „Masters of the Air” ще бъде авторът на „Band of Brothers” Джон Орлоф, който заедно с Греъм Йост („Justified”) ще се включи в екипа на изпълнителните продуценти, където ще си поделят отговорностите още с Дарил Франк и Джъстин Фолви от Amblin Television, както и със Стивън Шершиън от Playtone. Според информацията, поднесена от Deadline, очакванията са общото времетраене на поредицата да е осем часа, а бюджетът вероятно ще надхвърли 200 милиона долара.
Така се случват нещата – след като НВО задържат работата по една очевидно мащабна продукция, която със сигурност ще предизвика интереса на традиционните абонати, авторите-копродуценти решават да „пренесат” идеята си да реализация в нов дом, който тепърва ще набира популярност, но пък и притежава доста свеж потенциал, след като стартира буквално след седмица