„Фантомът на операта“ с декори и сценография достойни за Гинес!

Най-мащабната продукция, идвала някога у нас, пристига отново в София от 29 август до 5 септември в зала 1 на НДК.
Мюзикълът "Фантомът на операта" идва в България за втори път с девет нови представления и попълнения в актьорския състав. Това са финални представления на българска сцена.

В новия сезон „Фантомът на операта“ ще блесне на сцената с красавицата Бриджит Костело в ролята на Кристин Дайе.
Зашеметяващата Бриджит Костело ще си партнира с Надим Нааман в ролята на Фантома, заедно със забележителната Лара Мартинс в ролята на Карлота, Валери Кутко влиза в образа на Мадам Гири. И всичко това ще се разиграе под палката на д-р Джон Ригби.


Интернационалния актьорски състав събрал изключителни гласове от Австралия, Ливан, Украйна и чак до Обединеното Кралство ще пренесе зрителя в мистиката на завладяващото музикално произведение.


Жив симфоничен оркестър ще изпълнява прочутата музика на Андрю Лойд Уебър, която ще достигне до всеки зрител в залата, благодарение на уникалното аудио оборудване от 30 професионални колони, част от грандиозната продукция. Актьори, танцьори, хористи, гримьори, фризьори, гардеробиери, техници ще бъдат отново гости на столицата, за да подосигурят перфектното изпълнение на най-прочутия мюзикъл в света.


Историята на Гастон Льору, пресъздадена в музикъла на Андрю Лоуд Уебър през 1986 г., вълнува публиката по цял свят, гледана от над 160 милиона души, в 46 страни и 193 града и не слизала от сцените на Уест Енд в Лондон вече 38 години. В България над 50 000 души се насладиха през април на уникалното изпълнение, декор, костюми, сценография и завладяващия сюжет пълен с изненади както на сцената, така и в самата зала.

Какво още ще види зрителя?

Рекордно количество костюми и неповторим в световен мащаб декор. Уникална сценография с мистериозен замисъл и много сценични изненади.
Във всяко представление на сцената излизат над 130 души – актьори, белетисти, музиканти от оркестъра. Участниците сменят над 230 костюма, изработени от най-скъпи материи, везани с мъниста и декоративни елементи, шити и бродирани на ръка от многобройни шивачи и се поддържат за всяко представление в перфектен вид от екип професионални гардеробиери. Костюмите се перат, гладят и обгрижват индивидуално по специален начин след всяко представление, за да бъдат в перфектен вид за сцената.
Всеки един от тях е създаден специално за всеки отделен характер, типичен за епохата от 1850-та година в Париж, където се разказва една от най-прочутите и трагични любовни истории на сцената – тази на Кристин Дайе, Раул и Фантома на операта.
Пищните костюми са изработени от скъпи материи – коприна, кадифе, дантели, с над 1 200 пришити декоративни елементи – скъпоценни камъни, мъниста, апликации. Завесата пък, която се спуска в пето действие, е направена от 20 000 копринени рози, ръчно бродирани в Китай.
Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за най-естетически изпипаната и пищна постановка на Бродуей. Именно заради костюмите постановката е удостоена с престижната театрална награда „Тони”.
Дизайнерът на костюмите е и дизайнер на декорите - пресъздавал е интериора на Парижката опера, огромния полилей – важен участник в края на Първо действие, въртящата се сцена, показваща дълбините на операта, кулиси и бални зала за сцената „Маскарад”.

Какво ще чуе зрителят - Фантастичния звук на „Фантома“.

Аудио частта на „Фантома на операта“ е най-важната в целия спектакъл и тази, на която самия Андрю Лойд Уебър, най-много държи. От Аудио системата на Германския производител D&D audiotechnik, с повече от 56 озвучителни тела, с разпределение на 12 точки във залата и съраунд система зрителят ще потъне в звуковите ефекти и ще стане част от тах. Микрофоните и озвучаването на оркестъра са специални с висококачествено изпълнение, контролирани от пултове на Digico, и управлявани от екип професионалисти. Резултатът е на лице за всички присъстващи в залата, които не просто ще чуват кристалния звук отвсякъде, но и ще го усетят с всичките си сетива.

Декор достоен за Гинес!

„Фантомът на операта“ е световен шампион по декор и реквизит! В цял свят сценографията на този грандиозен мюзикъл е призната за номер 1, ненадмината по сложност, красота, прецизност и грандиозност.
Огромните конструкции, машини, декори, реквизит и костюми, натоварени в 15 тира, пътуват по суша, след това по вода и накрая по въздух, за да стигнат до София. За цялостното пресъздаване на сюжета и сценичната магия се пренасят стотици тонове товар с декори, техника, реквизит на една от най-мащабните продукции, идвали някога у нас.
Пищната сцена, пресъздаваща интериора и фасадата на Парижката опера, ще се строи в продължение на пет дена.
В постановката има 22 смени на сцени, използват се 281 свещи, 250 килограма сух лед и 10 машини за мъгла и дим.
За завесите са използвани 2 230 метра плат, 900 от които - специално боядисани. Ресните с пискюли са с дължина 226 метра. Те са съставени от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия. Спускащата се завеса в пето действие е изработена от над 20 000 ръчно бродирани рози.

Източник: fakti.bg

Видеа по темата

Facebook коментари

Коментари в сайта

Трябва да сте регистриран потребител за да можете да коментирате. Правилата - тук.
Последни новини