Лековатата комедия "Луда нощ" (Date Night) оглави новото издание на американския боксофис.
Продукцията на FOX събра приходи от 27,1 милиона долара, с едва 300 хиляди долара повече от предишния лидер в класацията - фентъзи блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните" (Clash of the Titans), но това се оказа абсолютно достатъчно, за да го детронира от върха.
"Луда нощ" е дело на режисьора Шон Леви, на когото дължим хитовата поредица "Нощ в музея" (Night at the Museum), а в актьорския състав блестят имената на популярните предимно зад Океана комици Стийв Карел и Тина Фей. Двамата изпълняват ролята на затормозени от ежедневието и монотонността в брака си съпрузи, които се преоткриват след случаен инцидент, превърнал нощта им в абсолютно екшън приключение.
Челната тройка в боксофиса завършва анимационното предложение "Как да си дресираш дракон" (How to Train You Dragon), което е запазило позицията си от предишното издание, с приходи от 25,3 млн. долара. Лентата, зад която стои същия екип, създал такива хитове в жанра като "Шрек" и "Кунг Фу Панда" обаче все още има какво да желае във финансово отношение, след като общата й печалба възлиза на 133, 8 млн. при бюджет от 165 млн.
Следва комедията Why Did I Get Married Too ( 11 млн.), чиято главна роля, сценарий и режисура са дело на комика Тайлър Пери. Филмът е продължение на заглавието от 2007 г. - Why Did I Get Married и залага на имена като Майкъл Джей Уайт, Амбър Стивънс, Таша Смит и... поп звездата Джанет Джексън.
На петата позиция е романтичната драма The Last Song, чието основно предимство е, че е екранизация по едноименния бетселър на писателя Никълъс Спаркс - същия, по чиито книги бяха създадени такива хитове като "Тетрадката" (The Notebook) и "С дъх на канела" (Dear John), детронирал преди месеци рекордьора "Аватар" oт върха на американския боксофис. В каста можем да отличим и тийн звездата Майли Сайръс, която си партнира с Кели Престън и Грег Киниър.
За две седмици на екран, лентата вече е регистрирала приходи от 42,4 млн. долара, което е повече от два пъти от сравнително скромния й бюджет от 20 млн. Шеста седмица в класацията пък кара новата фентъзи приказка на Тим Бъртън и Джони Деп - "Алиса в страната на чудесата" (5,6 млн.), която губи една позиция спрямо миналото издание, но въпреки това продължава да прави фурор във финансово отношение, превръщайки се в най-касовото заглавие в кариерата на Бъртън. Дотук продукцията е с печалба от 319, 3 млн. долара при бюджет от 200 млн., без да броим приходите от световните екрани извън САЩ и Канада.
Сравнително добро представяне прави и новото предложение на МGM - забавната комедия Hot Tube Time Machine, в която група мъже, приятели от детинство, се завръщат в миналото с помощта на машина на времето. Лентата е дело на режисьора Стийв Пинк, а до голяма степен можем да кажем, че я дължим и на звездата Джон Кюсак, който освен, че изпълнява една от главните роли, е също така и продуцент. В крайна сметка до момента филмът е събрал общи приходи в САЩ от 36, 9 млн., което се оказва достатъчно поне да избие вложените за реализацията си средства в размер на .. 36 млн.
С едно място назад отстъпва и друго романтично предложение - комедията на Sony - "Отстреляй бившата" с 4,3 млн., разчитаща на великолепен екип в лицето на режисьора Анди Тенант и актьорския тандем Джерард Бътлър - Дженифър Анистън.
На последните две места са още едно непретенциозно заглавие в забавния жанр - Diary of A Wimpy Kid, разказващо за приключенията на няколко невръстни тийнейджъри през учебната им година (4,1 млн.) и драмата Letters to God, чиято поява в класацията е равна на абсолютен рекорд с оглед на факта, че е реализирана с бюджет от... 3 млн. долара. Лентата разказва за болно от рак дете, което пише писма до Бог с молба да му даде сили да се справи с болестта си. Тя стартира дебютния си уикенд на екран с приходи от 1,2 млн, долара.